۱۳۸۷ آبان ۱۶, پنجشنبه

هنر زندان در KW در برلین




و در یکی از آخرین بخشهای سفرم به برلین به Kunstwerke یا KW رفتم که یه موسسه هنری در Auguststrasse یا خیابون گالریها در محله Mitte در برلین هستش . 
نمایشگاه در مورد زندان بود ... از چند تا هترمند جوان دعوت شده بود زندان رو تفسیر کنند ... اصلا زندانی بودن چه حسی داره ... درون یک ۴ دیواری نشستن یعنی چی و چطور میشه محیط خارج رو با داخل پیوند داد وقتی هیچ دسترسی به خارج نیست ... مثلا از کارهای جالب اتاقهایی بودند که یک طرف در نوشته شده بود ورود ممنوع و طرف دیگه خروج ممنوع !
یا یک اتاق خالی و سفید بدون هیچی درونش ولی با سقفی که میشد گفت ۱۵ متر بلندیشه این احساس ترس و در عین حال کوچیکی در مقابل این اتاق دقیقا چیزی بوده که هنرمند میخواست ما داشته باشیم . 
نمایشگاه در ۳ طبقه ترتیب داده شده بود و شامل فیلم ٫ چیدمان و تعداد معدودی نقاشی بود ... در جای دیگه نمایشگاه یک هنرمند راهروی یک زندان رو شبیه سازی کرده بود که در اون چند تا اتاق زندان ساخته شده بود که همه شون شبیه هم بودند که میخواست این احساس برابری و تساوی آزاردهنده در زندان رو نشون بده ... این که در زندان جدا از اینکه بیرون چی بودیم همه برابریم !!! که خیلی نکته باحالیه.

برای دیدن بقیه عکسها اینجا رو کلیک کنید . 

نمایشگاه Geschlossene Gesellschagt یا جامعه بسته تا تاریخ ۱۶ نوامبر در Kunstwerke در برلین ادامه داره . 

هیچ نظری موجود نیست: