۱۳۸۷ آبان ۱۴, سه‌شنبه

تئاتر هتل با دید زیبا در Kammerspiele در مونیخ




هفته پیش آلمان بودم و در مونیخ نمایش هتل با دید زیبا از Ödön von Horvath نمایش نامه نویس مجارستانی رو در Kammerspiele مونیخ که یکی از بهترین تئاترهای آلمان هست رو دیدم . 
داستان در مورد یک هتل در حال ورشکستگی هستش که مهمانی نداره و تنها صاحبش و چند تا آدمی که همیشه اونجا پلاس هستند در اون سکونت دارند از همین رو اینها صبح تا شب در حال دعوا و مناظره هستند تا اینکه سر و کله یه دختر زیبا پیدا میشه که میخواد پدر بچه اش رو پیدا کنه چون که تابستون پیش در هتل سکونت داشته و همه اون رو یک فاحشه فکر میکنند تا اینکه معلوم میشه که پول داره و میخواد پول رو به پدر بچه اش بده و در این حال همه بهش علاقه مند میشند .... 

داستان در دهه ۲۰ میلادی اتفاق افتاده و این حرص و علاقه شدید همه به پول و ایمان به جامعه سرمایه داری در اون به طور واضح دیده میشه . 
کارگردان این نمایشنامه Christiane Pohl هست که یکی از بهترین کارگردانان تئاتر در کشورهای آلمانی زبان به شمار میره . 

نکته جالب در مورد Ödön von Horvath  اینه که در تمام زندگیش از رعد وبرق وحشت داشته و أخرش هم در پاریس خیابان شانزه لیزه رعد و برق میگیردش و میمیره !!! از آثار دیگه و معروفش میشه به  داستانهایی از جنگلهای وین  اشاره کرد که در اواخر دهه ۲۰ نوشته شده و اوضاع وخیم اقتصادی اون زمان رو نشون میده . 
اسم آلمانیه این نمایش Zur schönen Aussicht  بود .
 
برای دیدن یک ویدئوی کوچک از این نمایشنامه میتونید اینجا رو کلیک کنید . 


هیچ نظری موجود نیست: