۱۳۸۷ آبان ۲۷, دوشنبه

اکسپو Corpus Delicti در بروکسل







هفته پیش در بروکسل نمایشگاه Corpus Delicti رو در Palais de Justice  یا دارالقضای بروکسل دیدم و واقعا حال کردم . 
Palais de justice  بزرگترین بناییه که در قرن ۱۹ میلادی توسط انسان ساخته شده  و در اون ابهتش این نمایشگاه به نمایش چندین هنرمند هنر معاصر بلژیک پرداخته بود . از Wim Deloye همون هنرمندی که دستگاه تولید مدفوع ساخته بود یا خوکها رو خالکوبی میکرد تا Berlinde de Bruyckere که کاراش بیشتر با حیوانات مرده و پتو و پوشش سر و کار داره . 

نور داخل پاله دو ژوستیس و عظمت ساختمون به کارها جلویی دیگه داده بود . 

از کارهای جالبی که من خوشم اومد مثلا  یه اثر از Emilio Lopez-Menchero بود که مرد عظیم الجثه ایی رو بدون چشم و با دامن ساخته بود که یه رفرانس به فستیوالهای شهرهای فلاندر بلژیکه که در اون یه شخص وارد این مجسمه میشه و اون رو میگردونه در شهر ... و بدون چشم بودنش هم شاید به این دلیل خوب با ساختمان دادگاه میساخت چون همه ماها در برابر عدالت مثل آدمهای کور هستیم و رای دادگاه کاملا بیطرفانه است . عکسش رو میتونبد بالا ببینید . 

از کارای دیگه که خوشم اومد اسکلت در باشگاه بدنسازی بود اثر Pascal Benier که یکی از کاراش که خوشم میاد مجسمه دو تا خرسه یکی قهوه ایی و اون یکی قطبی که با هم در حال سکس هستند و اسمش هم هست bipolar perversion یا انحراف دوقطبی :) 
Corpus Deliciti تا ۲۱ نوامبر در Palais de Justice در بروکسل . 

۲ نظر:

Unknown گفت...

uni keh az saghf avizun bood kareh bruykere bud? un shohareshhe khe bishtar ba poost o mooyeh heyvanat kar mikoneh esmesh fekr konam peter de cupere hast.hala miam claud berri maleh bruyker ro mibinam.

hamid گفت...

na un loreta visic bud ... bebin in artist o check kon aaliye , uni ke eskelet e badan saaz dahst , baghye karash aaaalie :D are claude berri alan bruyckere dare, gofti :)