۱۳۸۷ آذر ۴, دوشنبه

Jeu de Paume بخش دوم Jordi Colomer



در طبقه بالای نمایشگاه لس میلر نمایشگاه Jordi Colomer هنر مند مولتی مدیای اسپانیایی جریان داشت که دیدمش . 

Jordi Colomer  که معماری خونده در کارهاش به دنبال رابطه شهرنشینی و رابطه های انسانی میگرده و این کار رو در خلال چیده مانهایی انجام میده که رابطه خیلی نزدیکی با معماری دارند . مثلا با ساختن ماکتهای کاغذی از یک ساختمان مشخص و دویدن در کنار همون ساختمان  رابطه تماشاگرها رو با محیط زندگیشون به سوال میکشه ... این که آیا معماری جزئی از زندگی شهرنشینیه یا اینکه ما فقط  با توجه به کارآمدهایی که یک ساختمون داره با اون ارتباط برقرار میکنیم .

یا اینکه وقتی با بازیگوشی با قرار دادن ماکت ماشین مخصوص پاپ  به رابطه برقرار کردن با رهگزر ها میپردازه  ... همین بازی کردن با * هیچی * ها در زندگی و اینکه ما اونها رو وقتی ازشون یک موضوع (situation ) ساخته میشه چطور میبینیم  از مشخصه های مبرم هنر خوردی کولمر هستش . 

کار مورد علاقه من جایی بود که هنرمند دو زن بلژیکی رو که یکیشون فرانسوی زبان و اون یکی فلمیش زبان بودند رو جلوی هم مینشونه و در حالیکه یکی فیلم صامت از Murnau  بهشون نشون میده ازشون میخواد با زبان علامت با هم صحبت کنند ... صحبت با نظر روی فیلم شروع میشه و ادامه پیدا میکنه تا نظر روی سیاستمدار ها و کار خونه و و و .... همین پوچ بودن و در آوردن معنی ازش برای من نکته جالب اکسپو بود . 

از چیزهای جالب دیگه در اکسپو  صندلیهای در سالن بود ... صندلیهای رنگارنگ و بعضیهاشون صندلیهای aalto  یا Breuer که با احتیاط هوشمندی  برای نشستن تماشاگرها انتخاب شده بودند ... chaos در معماری ??

Jordi Colomer  تا ۴ ژانویه در Jeu de Paumme پاریس

هیچ نظری موجود نیست: